Biedronki – Czego się uczymy?

MAJ

Tydzień I: Nasza Ojczyzna
Tydzień II: Wartości odkrywanie – siebie poznawanie. Jestem Europejczykiem, mieszkam w Polsce. Zajęcia prowadzone metodą Dar Zabawy wg. koncepcji pedagogicznej F. Froebla
Tydzień III: Co słychać na wiosennej łące?
Tydzień IV: Nasi rodzice
Tydzień V: W sklepie z zabawkami

Umiejętności dziecka:
• Czyta proste teksty
• Wypowiada się pełnymi zdaniami na dany temat, wyraża swoje opinie i sądy
• Poznaje nowe wyrazy i potrafi je wykorzystać w prawidłowym kontekście
• Podejmuje aktywność poznawczą, jest zainteresowane szukaniem informacji na dany temat m.in. w czasopismach, albumach, samodzielnie prowadzi poszukiwania
• Dzieli wyrazy na sylaby i głoski
• Rozpoznaje głoski i litery: O, A, M, T, E, L, I, D, U, P, B, Y, W, Ł, Z, K, S, N, C, J , R, G, F, H
• Jest zainteresowane pisaniem, pisze po śladzie wyrazy w liniaturach
• Rozpoznaje cyfrę: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 0 i liczbę dwucyfrową 10
• Przelicza elementy, posługuje się liczebnikami głównymi i porządkowymi
• Dodaje i odejmuje, rozróżnia znaki matematyczne,klasyfikuje przedmioty
• Rozpoznaje figury geometryczne,stara się samodzielnie szacować i dokonuje pomiaru długości, jest zainteresowane wykorzystaniem przyrządów pomiarowych
• Rozpoznaje nominały monet jednozłotowych, dwuzłotowych i pięciozłotowych oraz banknoty
• Śpiewa piosenki, uczestniczy w zabawach muzycznych, tańczy
• Wypowiada się za pomocą różnych technik plastycznych – rysuje, maluje, lepi z plasteliny
• Rozróżnia emocje i radzi sobie z ich przeżywaniem
• Okazuje szacunek osobom, z którymi ma kontakt
• Integruje się z grupą, przestrzega obowiązujących zasad
• Uczestniczy w zabawach ruchowych i zajęciach gimnastycznych
• Rozpoznaje symbole narodowe: godło, flagę, hymn
• Uczy się korzystać z mapy, rozpoznaje niektóre znaki na mapie
• Potrafi wymienić nazwy: swojego kraju, stolicy i kilku miast
• Zna nazwę swojej miejscowości i regionu
• Wie, że Warszawa jest stolica Polski, wie, jaki jest herb stolicy
• Wie, że Polska należy do Unii Europejskiej, zna symbole Unii Europejskiej
• Koduje i dekoduje wzory, rysunki
• Bierze aktywny udział w wewnątrzgrupowym konkursie ekologicznym, będącym podsumowaniem projektu: „POWIETRZE,WODA,ZIEMIA”
• Interesuje się zwierzętami żyjącymi na łące, wymienia nazwy owadów
• Wypowiada się na temat rodziny, czuje z nią więź, nazywa członków rodziny
• Zna przeznaczenie zabawek, w tym drewnianych, plastikowych, mechanicznych itd
• Wie,skąd pochodzi pierwsza zabawka, potrafi scharakteryzować zabawki, które były dawniej i zabawki dzisiejsze
• Uczestniczy w zajęciach twórczych, badawczych, manipulacyjnych, konstrukcyjnych
• Przestrzega zasad bezpieczeństwa podczas spacerów i zabaw na podwórku przedszkolnym

Przejdź do treści Przejdź do menu